onsdag 17 september 2008

Kultur revolution

Där vi bodde tidigare fanns väldigt mycket, ska vi säga, 'avfall' som hundägare 'glömt' plocka upp.

Till slut fick någon i området nog. Och placerade en liten, liten svensk flagga, gjord av tandpetare och papper, på varje liten lort.

Jajemensan. Tandpetare. Flagga. Vi log varje gång vi såg det.

Och nu...

För någon dag sedan gick jag förbi en större reklamskylt på ca 2x2 meter. Och jag vet inte varför, men i ögonvrån skymtade jag också en liten, liten klisterlapp sitta mitt på skylten.

VARNING, stod det, med ytterligare någon ännu mindre text som jag inte kunde läsa.

*Naturligtvis* blev jag nyfiken.

Tittade mig omkring för att se att ingen tittade, klättrade sedan över ett lågt staket och klampade ut på den lilla gräsmattan där reklamskylten var uppsatt. Lutade mig framåt och rätade ut den skrynklade lilla lappen.

Och där, mitt över en stor text med orden:

Fläsk filé

kunde man läsa med små bokstäver:

VARNING!
Sär skrivning.


Ha, revolutionen har börjat! Ordbajsare se upp!

Inga kommentarer: